Slow Run – Drie looptechniektips

In mijn vorige blog schreef ik over de beleving van Slow Run. Een goede looptechniek draagt bij aan de optimale Slow Run beleving! Niet veel mensen hebben “van zichzelf” een goede looptechniek. Als je looptechniek niet in orde is, voel je dat als beginner meestal niet. Dat is verraderlijk. Voor je gevoel loop je lekker. … (lees verder)

Slow Run – Doei hardloophorloge!

Het gebeurde op een winterse dag. Verse sneeuw, strakblauwe lucht, stralende zon. Het bospaadje slingerde omhoog en ik moest goed opletten waar ik mijn voeten neerzette. Door de sneeuw en de gladheid kon ik me niet aan mijn hardloopschema houden. Ik liep beduidend langzamer dan voorgeschreven en daar baalde ik van. Het balen duurde misschien … (lees verder)

Cadeautip

Cadeautip voor de feestdagen! We hebben het gedicht al voor je gemaakt 😉: Lieve … Wees gerust, je bent één van zovelen… Die hun salaris met de sportschool delen Van start vol fitgirl-visioenen Lag je moed al snel onderin je schoenen Volgende week, écht, ga je weer Op plakkerige apparaten flink tekeer Je blik gericht … (lees verder)

Sterker worden

Languit op de bank. Beentjes omhoog. Zo schrijf ik dit stukje. En ondertussen wordt mijn lichaam sterker! “Hoe dan”, denk je misschien. Om sterker te worden, moet je toch kniebuigingen maken, opdrukken, rennen en al dat soort fratsen? Hoe vaker, zwaarder, dieper, verder, hoe sterker? Zo zit het niet helemaal. Tijdens je training word je … (lees verder)

Tom en Corinne

“Toevalligheden zijn zachte duwtjes van het universum om jouw leven een nieuwe wending te geven” Trots en enthousiast kondig ik het ‘Slow Sports festival’ aan! Achter dit evenement schuilt voor mij persoonlijk een heel bijzonder verhaal, dat ik hier graag met jullie deel. Mijn broer Tom had van peuter af aan een vriendinnetje, ons buurmeisje … (lees verder)

Pfieuwww!!

Ik was bij een evenement over bewegen met diabetes. En weer viel het me op. Eerst die blik van: “Heb ik het wel goed begrepen?” Dan die blik vol ongeloof. Gevolgd door die blik van pure opluchting. “Echt?? Maar… Kan ik dan écht rustig meedoen? Dus ik hoef niet buiten adem te raken? Bij de … (lees verder)

Tssss… Iederéén noemt zich tegenwoordig coach of trainer

Klopt. Iedereen mag zich coach noemen. Iedereen mag zich trainer noemen. Ook al heb je nul komma nada diploma’s. Dus iedereen kan Slow Sports trainer worden? Nee. Bij Slow Sports zijn we ons ervan bewust dat het lichaam grenzen heeft. Grenzen, die onder deskundige begeleiding kunnen worden opgerekt zonder ze te overschrijden. Zonder blessures. Bloed, … (lees verder)

5 jaar Slow Sports

5 jaar geleden ben ik met 2(!) klanten gestart in Rheden. Slow Sports was nieuw en ik was ook “nieuw”, pas net wonende in Velp, dus niemand had enig idee wat ik daar in het bos ging doen. Het was best een uitdaging om Slow Sports op de kaart te zetten. Maar de eerste deelnemers … (lees verder)

Slow Sports met visueel beperkte deelnemers

In 2018 startte Marleen Wegh (Slow Sports Lingewaard) een ‘Slow Sports Extra’ groep. In deze groep sporten visueel beperkte deelnemers samen met een buddy. Dit bleek een groot succes! Op 6 februari 2019 is ook Jenneke Rademaker (Slow Sports Oosterbeek) van start gegaan met Slow Sports voor visueel beperkte deelnemers. Ik doe als buddy mee … (lees verder)

Welk doel streef jij na met jouw Slow Jog groep?

Ik streef niet naar één doel voor de hele groep! Iedereen is anders. De één weegt 60 kilo, de ander 100. De één heeft een heupoperatie gehad, de ander heeft MS. De één heeft net een nieuwe liefde, de ander zit privé in zwaar weer. De één had bij aanvang al een redelijke conditie, de ander komt van ver.

Eén doel voor een hele groep? Dat gaat volledig voorbij aan het feit dat iedereen anders is! Mijn doel is iedere unieke deelnemer haar eigen unieke mogelijkheden te laten ontdekken en haar eigen unieke prestatie neer te laten zetten. Een prestatie waar zij trots op mag zijn!! Of dat nu 15 of 55 minuten achtereen joggen is... Want iedereen is anders, uniek en bijzonder ♡