De bodyscan? In een hárdloopcursus?

De bodyscan? Dat is toch dat je een hele poos stil staat? Of ligt? In een hárdloopcursus?? Ja! Juíst! De bodyscan is een aandachtsoefening. Je kiest een prettige houding en sluit je ogen. Dan ga je met je aandacht langs alle ‘onderdelen’ van je lichaam. En dat zijn er nogal wat! Voeten, kuiten, bovenbenen en … (lees verder)

Maak bewegen leuk

De laatste tijd zie ik steeds meer klein- en grootschalige initiatieven ontstaan om mensen in beweging te krijgen – en te houden. Fijn! Top! Wat me opvalt, is dat veel initiatiefnemers uitgaan van de gedachte dat bewegen voor de (nog) niet-beweger een “lastige stap” is en dat, om die stap te kunnen zetten, een “gedragsverandering” … (lees verder)

Slow Run – Drie looptechniektips

In mijn vorige blog schreef ik over de beleving van Slow Run. Een goede looptechniek draagt bij aan de optimale Slow Run beleving! Niet veel mensen hebben “van zichzelf” een goede looptechniek. Als je looptechniek niet in orde is, voel je dat als beginner meestal niet. Dat is verraderlijk. Voor je gevoel loop je lekker. … (lees verder)

Slow Run – Doei hardloophorloge!

Het gebeurde op een winterse dag. Verse sneeuw, strakblauwe lucht, stralende zon. Het bospaadje slingerde omhoog en ik moest goed opletten waar ik mijn voeten neerzette. Door de sneeuw en de gladheid kon ik me niet aan mijn hardloopschema houden. Ik liep beduidend langzamer dan voorgeschreven en daar baalde ik van. Het balen duurde misschien … (lees verder)

Cadeautip

Cadeautip voor de feestdagen! We hebben het gedicht al voor je gemaakt 😉: Lieve … Wees gerust, je bent één van zovelen… Die hun salaris met de sportschool delen Van start vol fitgirl-visioenen Lag je moed al snel onderin je schoenen Volgende week, écht, ga je weer Op plakkerige apparaten flink tekeer Je blik gericht … (lees verder)

Sterker worden

Languit op de bank. Beentjes omhoog. Zo schrijf ik dit stukje. En ondertussen wordt mijn lichaam sterker! “Hoe dan”, denk je misschien. Om sterker te worden, moet je toch kniebuigingen maken, opdrukken, rennen en al dat soort fratsen? Hoe vaker, zwaarder, dieper, verder, hoe sterker? Zo zit het niet helemaal. Tijdens je training word je … (lees verder)

Tom en Corinne

“Toevalligheden zijn zachte duwtjes van het universum om jouw leven een nieuwe wending te geven” Trots en enthousiast kondig ik het ‘Slow Sports festival’ aan! Achter dit evenement schuilt voor mij persoonlijk een heel bijzonder verhaal, dat ik hier graag met jullie deel. Mijn broer Tom had van peuter af aan een vriendinnetje, ons buurmeisje … (lees verder)

Pfieuwww!!

Ik was bij een evenement over bewegen met diabetes. En weer viel het me op. Eerst die blik van: “Heb ik het wel goed begrepen?” Dan die blik vol ongeloof. Gevolgd door die blik van pure opluchting. “Echt?? Maar… Kan ik dan écht rustig meedoen? Dus ik hoef niet buiten adem te raken? Bij de … (lees verder)

Tssss… Iederéén noemt zich tegenwoordig coach of trainer

Klopt. Iedereen mag zich coach noemen. Iedereen mag zich trainer noemen. Ook al heb je nul komma nada diploma’s. Dus iedereen kan Slow Sports trainer worden? Nee. Bij Slow Sports zijn we ons ervan bewust dat het lichaam grenzen heeft. Grenzen, die onder deskundige begeleiding kunnen worden opgerekt zonder ze te overschrijden. Zonder blessures. Bloed, … (lees verder)

5 jaar Slow Sports

5 jaar geleden ben ik met 2(!) klanten gestart in Rheden. Slow Sports was nieuw en ik was ook “nieuw”, pas net wonende in Velp, dus niemand had enig idee wat ik daar in het bos ging doen. Het was best een uitdaging om Slow Sports op de kaart te zetten. Maar de eerste deelnemers … (lees verder)